• يکشنبه ٣٠ مهر ١٤٠٢-١١:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٧٢٩
عباسی متذکر شد:2-185

شهرداری برای موضوع فلسطین محتوا سازی کند

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به سبقه رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان در طول تاریخ، خواستار محتواسازی در خصوص موضوع فلسطین برای آیندگان از سوی شهرداری تهران شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی، با اشاره به اتفاقات اخیر در غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار کودکان و نسل کشی مردم فلسطین ونیز نقل معروفی از امام موسی صدر مبنی بر اینکه «اسرائیل شر مطلق است»، اظهار داشت: امام موسی صدر در نقلی بیان می‌کند:«من شخصاً در مطالعات خود هیچ نهادی را خطرناک‌تر از اسرائیل نمی‌شناسم. او فردی باسواد، سیاستمدار، مردم‌دار و یک فقیه مبارز بود. این فقیه بیانی دارد که اگر یک فرد عادی آن را به زبان می‌آورد، حتماً مورد حمله و هجمه قرار می‌گرفت و آن اینکه «اگر اسرائیل و شیطان با یکدیگر بجنگند، ما در کنار شیطان می‌ایستیم» این جمله به خوبی نشان می‌دهد که موجودیت اسرائیل تا چه اندازه می‌تواند خطرناک باشد.
عباسی در ادامه با بیان اینکه حافظه تاریخ پیش از این هم شاهد نسل کشی این رژیم جنایتکار در صبرا و شتیلا بوده است، گفت: در آن زمان هم ظرف دو روز چند هزار فرد بی‌گناه آماج حمله و بمباران قرار گرفتند که دستور آن را شارون صادر کرد ه بود، این در شرایطی بود که در آن زمان سرزمین‌ها در تصرف و اشغال وی بود اما آن حجم از کشتار باز هم نتوانست آن سرزمین‌ها را برایش کند ودر نتیجه از آن فرار کرد. امروز هم از این جایی که دارند خواهند گریخت و این یک امر قطعی است.
وی افزود: برای من جالب است کشورهایی که در دنیا به طور قاطع اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم نمی‌کنند، در تاریخ اقدامات مشابهی را در در کشتار کودکان در کارنامه خود دارند. یک نمونه آن کشتار کودکان در مدارس بومی کاناداست. آن‌ها با بازی‌های رسانه‌ای در تلاشند تا افکار عمومی را فریب دهند؛ در حال حاضر مدعیان حقوق بشر کسانی شدند که خود کارنامه سیاهی دارند.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا در ادامه با تأکید بر اینکه معاونت فرهنگی شهرداری در خصوص موضوع فلسطین باید به مبحث محتواسازی برای آیندگان بیندیشد، متذکر شد: اگر دقت نکنیم و حواسمان نباشد اینها جای قاتل و مقتول را عوض خواهند کرد. لذا درخواست می‌شود شهرداری تهران در یک برنامه مدون به این موضوع بپردازد و آن را در اختیار شورا نیز قرار دهد.

مهدی چمران، رئیس شورا نیز در ادامه ضمن تأیید اظهارات عباسی با با اشاره به یکی از فرمان‌های تأثیرگذار و کلیدی امام موسی صدر گفت: شاید بهتر باشد در اینجا اشاره‌ای هم به یکی از فرمان‌های امام موسی صدر داشته باشیم که درجنوب لبنان غوغا کرد؛ قبل از مقاومت لبنان، اسرائیلی‌ها به راحتی در این کشور رفت و آمد کرده ودست به هر اقدامی می‌زدند. یکی از این اقدامات فروش اجناسشان با قیمت ارزان به مردم لبنان بود؛ تحت آن شرایط بود که امام موسی فرمانی مبنی بر حرام بودن خرید و فروش با اسرائیل را صادر کرد، چرا که امام موسی صدر نفوذ بسیاری میان مردم لبنان، شیعیان و حتی مسیحیان داشت و به این طریق آن بازاری که اسرائیل قصد ایجاد آن را داشت با هدف تعامل با مردم لبنان از بین رفت و به جای آن برای جنگ با اسرائیل به دست شیعیان اسلحه داد و اولین شهدای شیعه مقابل اسرائیل در طیبه بود که با اسرائیل جنگیدند و تمام اعضای یک خانواده به شهادت رسیدند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: